נהיגה ללא רישיון רכב

נהיגה ללא רישיון רכברישיון רכב הנו מסמך המעיד על תקינותו של הרכב, ובמרבית הרכבים בארץ יש להנפיק רישיון רכב פעם בשנה ולאחר בדיקות תקינות נרחבות ("טסט"). נהיגה ברכב ללא רישיון הינה עבירת תנועה חמורה, והעונשים הנגזרים על מי שנהג ללא רישיון רכב עשויים להיות חריפים, עד כדי עונש מאסר בפועל.

נהיגה ללא רישיון רכב הינה, כאמור, עבירה הנשפטת בבתי הדין לעבירות תנועה בחומרה. מסיבה זו, חשוב להיוועץ בעורך דין מנוסה המומחה בפקודת התעבורה, בחוקים ובתקנות הרלוונטיים, אשר ינהל תהליך מוקפד של איסוף ראיות והבנה לעומק של הנסיבות, ויפעל לצמצום הענישה.

עורכי הדין במחלקת התעבורה רייכמן מרקוביץ', מתמחים בטיפול בעבירות תעבורה, ומציעים לכם ליווי וייעוץ משפטי ממוקד, מקצועי, וקשוב.

נהיגה ללא רישיון רכב - התנאים המשפיעים על חומרת העבירה

נהיגה ללא רישיון רכב הינה עברה בעלת דרגות חומרה:

  • במקרה שהרכב הוא בעל רישיון תקף אולם המסמכים המעידים על כך אינם בנמצא – יידרש נהג הרכב להציג רישיון רכב תקף בתוך 24 שעות בתחנת המשטרה הקרובה ויישא בדרך כלל בתשלום קנס בלבד
  • במקרה שרישיון הרכב אינו בתוקף – אם פקיעת תוקף רישיון הרכב לפני פחות מארבעה חודשים – העונש שיינתן הוא בדרך כלל ברירת קנס ע"ס 250 ש"ח ו – 6 נקודות חובה; אם פקיעת תוקף רישיון הרכב לפני פחות משישה חודשים ויותר מארבעה חודשים, העונש שיינתן בדרך כלל הוא ברירת קנס ע"ס 750 ש"ח ו – 6 נקודות חובה; אם פקיעת תוקף רישיון הרכב לפני מעל לשישה חודשים – הנהג צפוי לקבל זימון לדיון בבית המשפט במהלכו יוכרע עניין הענישה

מעבר לענישה בגין עבירה זו, חשוב להבין כי נהיגה ללא רישיון רכב הינה עבירה הנרשמת בתיק עבירות התעבורה של הנאשם והיא נושאת צבירה של נקודות חובה, עניין שישפיע על אופן ההתייחסות לעבירות תנועה בעתיד, אם יבוצעו כאלה על ידי הנהג הנאשם. בנוסף, צבירת הנקודות עלולה להביא לדרישות מטעם משרד הרישוי באמצעי תיקון, דוגמת קורס נהיגה מונעת, פסילת רישיון, חיוב בבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ואחרים.

נהיגה ללא רישיון נהיגה

סעיף 10 בפקודת התעבורה קובע כי חל איסור לנהוג ללא רישיון נהיגה תקף, כולל רישיון נהיגה שתוקפו פג, נהיגה ברכב שרישיון הנהיגה אינו כולל; או כמובן, נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל (בלתי מורשה).

העונשים הקבועים בחוק לנהיגה ללא רישיון הם עד שנתיים של מאסר בפועל, והם כוללים תשלומי קנסות כבדים, שלילת רישיון ושלילה ו/או מאסר על תנאי.

גם התרת נהיגה לנהג בלתי מורשה (ללא רישיון) הינה עבירה חמורה, כך גם בעל הרכב עליו נהג מי שאין לו רישיון נושא באשמה וגם הוא חשוף לענישה כבדה – עד שלוש שנים מאסר בפועל, ואף עד חמש שנות מאסר בפועל במקרה של נהיגה בלי רישיון של קטין.

    חייגו 03-7524213 או השאירו פרטים - ואנו נחזור אליכם בהקדם:

    מחלקת התעבורה רייכמן מרקוביץ' - מתמחים בטיפול בעבירות תעבורה

    במקרה שנתפסתם בזמן נהיגה ללא רישיון רכב או נהיגה ללא רישיון נהיגה – חשוב שתיוועצו ללא דיחוי עם עורך דין תעבורה המתמחה במקרים כגון אלה ויוכל להמליץ לכם על אסטרטגיית הגנה יעילה.

    ליווי של עורך דין תעבורה מנוסה ומקצועי, עשוי בהחלט להוביל לצמצום משמעותי של היקפי הענישה, ואף במקרים מסוימים לביטול האשמה על כל המשתמע מכך.

    עורכי דין תעבורה במחלקת התעבורה רייכמן מרקוביץ' הם צוות מקצועי של עורכי דין המתמחים באופן נקודתי בטיפול בעבירות תעבורה, ומשכך, צברו ידע וניסיון שיאפשרו לכם לקבל ייצוג משפטי מצוין.

    לייעוץ ראשוני ללא התחייבות, התקשרו אלינו לטלפון 03-7524213 או השאירו פרטים ונחזור אליכם.

    ניסיון של 20 שנה ואינספור לקוחות מרוצים

    לקביעת פגישה, התקשרו:

    03-7524213